PROFIT CONSULT je još jednom aktivno sudjelovao u kreiranju zakonskih propisa s ciljem da svoje praktično iskustvo prenese Vladi Republike Hrvatske.

U e-Savjetovanje je bio upućen novi prijedlog Zakona o fiskalizaciji što je bila prilika da se osvrnemo na određene stavke Zakona koje bi nepotrebno otežavale poslovanje te ponudimo svoje prijedloge za promjenu određenih članaka istog Zakona. Sretni smo što je Vlada bila otvorena i prihvatila predložene promjene u svom Nacrtu Zakona o fiskalizaciji.

Svojim angažmanom smo se izborili za ukidanje fiskalizacije popratnih dokumenata uz argumentaciju da nije potrebno kažnjavati i opterećivati sve poduzetnike u Hrvatskoj zbog pojedinaca koji eventualno rade protuzakonito.

Ukazali smo i na nelogičnost u Nacrtu Zakona da kod računa koji bi bili plaćeni gotovinom ili karticom isti ne bi bili evidentirani u sustavu eRačuna B2B. Iako smo tražili da se i ti računi moraju slati kupcu kao eRačun, Vlada je zauzela stav da račun ne može biti izdavan na dva različita načina. Kako bi se riješio navedeni problem, uvedena je nova XML shema za račune plaćene gotovinom i karticama u koju se sada može unijeti i OIB kupca koji će biti registriran u sustavu ePorezne za potrebe potencijalnog odbitka pretporeza. Sada će i te račune kupac moći vidjeti u novom sustavu ePorezne.

Dodatno se razmatra i naš prijedlog usklađenja rokova za dostavu podataka o naplati računa zajedno s rokom za dostavu PDV obrasca.

Ukazali smo i na potrebu da se što hitnije objave tehničke specifikacije za implementaciju slanja eRačuna te su iste objavljene nekoliko dana nakon dostavljenog prijedloga.

Predložili smo i neke izmjene Zakona za koje smo pretpostavili da neće biti prihvaćene, ali smo ipak smatrali potrebnim uputiti Vladi naš stav i nezadovoljstvo s određenim promjenama Zakona koje su u planu. Ovdje je prvenstveno bila riječ o uvođenju novih obveza izvještavanja i, po našem mišljenju, nepotrebno kratkim rokovima. Osvrnuli smo se i na limit za plaćanje gotovinom koji je ostao na istom iznosu iako je u proteklom razdoblju inflacija bila značajna. U pogledu uvođenja eRačuna otvorili smo i pitanje slanja i primanja eRačuna s ostatkom svijeta. Na tu temu otvorili smo pitanje uključivanja Hrvatske države u najveću svjetsku mrežu za slanje računa PEPPOL, da li će neka institucija u Republici Hrvatskoj službeno postati PEPPOL Authority te da li će računi poslani preko PEPPOL mreže biti umreženi u Hrvatski sustav eRačuna na što smo dobili odgovor da tako nešto za sada nije u planu.

Iako se cjelokupni Zakon kreće ka što većoj kontroli i kompliciranju poslovanja, smatramo da u načelu ideje nisu loše, ali da je od donošenja Zakona do njegove obvezne primjene trebalo pustiti više vremena. Zanemaruje se da je u cijeli proces uključen veliki broj sudionika i da treba dati vremena za kvalitetnu prilagodbu svih sustava kako na kraju ne bi patila ona primarna usluga koju pruža poduzetnik i koja u konačnici stvara profit i plaća poreze u Republici Hrvatskoj. Ovako će se u nekoliko mjeseci trebati prilagoditi poslovanje cijele Hrvatske. Šteta bi bilo da se sve svede na dodatnu obvezu, a da se ove promjene ne iskoriste za unapređenje i automatizaciju sustava poslovanja poduzetnika.